13 Eylül 2014 Cumartesi

Quadriplejik Felçli Hasta Nasıl Diyet yapar?

     Öncelikle size yardım eden kişilerin bunu anlaması muhimdir.Benim kolestrol değerim yüksek çıkınca ebebeynimi yanıma alıp doktora götürdüm.Doktorun anlatması daha işe yarıyor.Hatta sonu ölüm diyince baya bi de korktular.Sonra diyetisyen bir kağıt verdı.Şunları ye, şunları yeme.Ben kağıdı bir kere okudum.Zaten bildiğimiz şeyler.Ama ben kendiminkini anlatayım ilk 4 ayda 10 kilo vermiş biri olarak.Öncelikle 5 öğün yiyeceğiz 7 bardak(2lt) su içeceğiz.Her öğünden bir saat önce 1 bardak su şart.Beyaz unlu ve şekerli tüketmemeye dikkat edeceğiz.Et yiyin ama yağlısını yemeyin.Ekmek ihtiyacınızı da tam tahıllı ekmek ile sağlayın.Beyaz hamurlu bişey yemeyin.Aksam 8 den sonra da birşey yemeyin.Aç yatmaya da alışın.Bu iş disiplin ve irade işi.Bunu unutmayın.Haftasonu 1 öğünde altınvuruş yapın ama öğlen yiyin, akşam değil.Etli yiyin karbonhidratı unutun.Ve unutmadan pharmaton kulanın.Almadığımız vitaminleri 2 günde 1 hapla sağlayın.Meyvesuyu olarak portakal suyunu suyla karıştırıp için.

Uyanınca 1 bardak su

Kahvaltı (9.00)
2 dilim tahıllı ekmek
3 zeytin
2 kibrit kutusu kadar yağsız peynir
2 dilim hindi salam
1 bardak %25 portakal suyu %75 su

Ara öğün(12.00)
1 bardak nescafe(tek şeker)

Öğlen yemeği (14.00)
Bulgur pilavi mesela 1 kase
nohut mesela 1 kase
tavuk but mesela
balık ızgara mesela
ve 1 bardak ayran
kızartma yok
pirinç yok

Akşam (18.00)
Öğlen yemeği gibi
Ton balığı mesela
Salata limitsiz

Son Öğün (20.00)
1 dilim krem peynir
yada 2 dilim hindi salamı
veya 1 potakal

Yatarken 1 bardak su.

Hergün ne yiyeceğiniz sabah uyanınca planlamayı unutmayın.Haftalık planıda internet üzerinden alışveriş yaparak yaptığımı belirteyim.Malum gerekli bazı seyler için en kolay çözüm bu oldu.

Hiç yorum yok: