12 Eylül 2014 Cuma

Bir Quadriplejik Hastanın Yatağı nasıl olmalıdır?

Bu konu bence hayatının yarısını yatakta geçiren bizler için çok önemlidir.Bası yarası çıkmasın diye uğraşılacak olan yeni bir hayatta kaile alınması gereken ilk koşul yataktır.Bu yüzden benim yatağım hakkında detaylıca anlatımda bulunacağım.Bildiğim herşey almanyada yattığım süre zarfında edindiğim tecrubeden ibarettir.Bir muhendis ülkesinde minumum maliyetle maximum verimlilik sağlanarak 50 yıldır uygulanan ve başarısı kanıtlanmış bir çözümdür.

Karyola
2 m ye 1 m ebatlarında başı kalkabilen sıradan bir hasta yatağıdır.Yanlarını elle kaldırmak gerekir.Kasılmaların şiddetli olduğu günlerde muhim bir ayrıntı.
İlerde sağa ve sola 15 derece açıyla yatan bir karyolada alacağımı notlarım arasına koyayım.Sağa ve sola çeviren için büyük bir kolaylık açıkçası.

Yatak Süngeri
Benim yatağım.2m ye 90cm kesili orta sert bir süngerden ibarettir.Kalçanın geldiği yer kalçanın ebatında kesilidir.Yani ortasında bir delik bulunur.Bu delik ağırlığın yatağa eşit dağılımını sağlar.Kalçadaki kritik noktalarda çıkması olası yaraları bu delik önler.Süngerin üstünde pamuk alez ve pamuk çarşaf bulunur.Buda süngerin yakmasına mani olur.




Ayaklar İçin Sünger
İki bacak için hazırlanmış 2 kanal minderi ve tabanların dik durması için karşıki ayak minder.Burada kritik ayrıntı topuğun havada bulunmasıdır.Bacaklar bu 2 kanal minderine konur.Tabanlarda karşı mindere yaslanır.Resimde belli olmasada karşı minderde de 2 ayak yeri ayakların yana düşmesine engel olacak şekilde kesilmiştir.


Hasta Lifti
Ben lifti yatağımın üstüne monte ettirdim.Bu basit bir mekanizmayı kendim yaptırdım.Bu yüzden ucuza da mal oldu.



Tablet
Mousuma bağlayıp kolumla idare ettiğim tablet yatağın başucunda.Can sıkıntısına birerbir çözüm.Kitap okumanında en rahat yolu.

Zil
İçerdekilere bağırmak yerine kablosuz kulanımlı zil duvarda yanı başımda.


Hiç yorum yok: